eTwinning 'Matematiğin İzi(ai destekli Dijital Keşif Müzesi) adlı Projemiz Tanıtımı
(Projemizle ilgili tüm çalışmaları okul web sayfamızın eTwinning başlığı altında görebilirsiniz.)
Projemizin Kısa Açıklaması
"Matematik İzleme: Yapay Zeka Destekli Dijital Keşif Müzesi" 10-14 yaş arası öğrencileri matematiğin tarihini, ünlü matematikçileri ve kültürel matematik gelişmelerini keşfetmeye teşvik ediyor. Araştırma, içerik oluşturma ve sunum için yapay zeka araçlarını ve Web 2.0 uygulamalarını kullanan katılımcılar, uluslararası bir dijital matematik müzesi tasarlıyor. Bu proje, dijital beceri geliştirmeyi, kültürlerarası değişimi ve matematiğin günlük hayata ve tarihsel bağlamlara entegrasyonunu teşvik ediyor. Sanal müze turları ve yapay zeka destekli araçlar aracılığıyla öğrenciler, yenilikçi öğrenme ve yaratıcı iş birliği konusunda değerli deneyimler kazanıyor.
Projemizin Çalışma Süreci
Ocak: Tanıtım ve Grup Oluşturma Proje Tanıtımı: AI araçlarının hedefleri, amaçları ve nasıl kullanılacağı öğrencilere ve öğretmenlere açıklanır.
Uluslararası Grup Oluşturma: Her ülkeden öğrenciler, diğer ülkelerden öğrencilerle karışık gruplara yerleştirilir.
Konu Seçimi: Her grup, öğretmen rehberliğinde, müze katkıları için bir odak noktası seçer (örneğin, ünlü bir matematikçi, matematiksel keşif, tarihi matematiksel eserler, vb.).
Grup organizasyonu ve görev dağılımı. Şubat: Araştırma ve İçerik Geliştirme Araştırma: Her grup kendi seçtiği tema üzerine araştırma yapar (örneğin, bir grup Pisagor'un hayatını ve çalışmalarını incelerken, diğeri Fibonacci veya antik Yunan matematiğini araştırır).
Yapay Zeka Araçlarının Kullanımı: Öğrenciler içeriklerini oluşturmak için yapay zeka araçlarını kullanır (örneğin, metin oluşturmak için ChatGPT, görseller oluşturmak için DALL-E).
İçerik Oluşturma: Gruplar araştırmalarını yapay zeka araçlarının desteğiyle dijital içeriğe dönüştürür.
Dil ve Çeviri: Her grup, yapay zeka tabanlı çeviri araçlarını kullanarak içeriklerini en az bir başka dile (tercihen İngilizce) çevirir.
Yapay zeka araçlarının etkili kullanımı konusunda eğitim. Mart: Dijital Müze Platformunun Kurulması Platform Seçimi: Dijital müze için Google Sites veya benzeri kullanıcı dostu bir platform seçilir.
Müze Yapı Tasarımı: Her grup kendi bölümünü tasarlamak için AI araçlarını kullanır.
İçerik Yükleme: Gruplar dijital içeriklerini platforma yükler ve tematik olarak düzenler.
AI araçlarını platforma entegre etme konusunda teknik destek ve rehberlik. Nisan: Sanal Müze Turları ve Geri Bildirimler
Sanal Müze Turları: Dijital müze uluslararası bir açılış etkinliğiyle tanıtılır.
Geribildirim ve Tartışma: Ziyaretçilerden geribildirim toplanır.
Öğrenci performansını değerlendirmek için yapay zeka destekli analiz araçları kullanılır.
Proje değerlendirmesi ve kapanış etkinliği için planlama.